Sisujuht

Export page to Open Document format

Struktuuripuu

Struktuuripuu (edaspidi puu) loomise eesmärgiks on süsteemi sisestatavate andmete struktureerimine. Puu koosneb kataloogidest ning erilist tüüpi kataloogidest (üksustest, funktsioonidest, allfunktsioonidest, sarjadest ja allsarjadest), mis kõik abistavad andmete struktureerimist. Samuti toimub puus kataloogidepõhiselt ligipääsu piiramine. Struktuuripuu loomisel sisestatakse objektid vastavalt järjekorras:

  1. töölaud;
  2. üksused;
  3. kataloogid sh dokumentide loetelu.

Töölaud

Töölaua loomine

Töölaud on puus esimene tase, mis sisestatakse süsteemi kasutusele võtul. Töölaua sisestamise õigus on ainult superadministraatoril. Töölaua alla sisestatakse üksused ja kataloogid (kasutajad, loendurid, dokumentide loetelu jne). Töölaudasid võib süsteemis olla ka mitu (juhul kui ühte süsteemi kasutab näiteks allasutus, kelle registrikaardid on põhiasutusel kasutuses olevatest täiesti erinevad). Kui asutusel on mitmeid allasutusi, tuleks otsustada, kas allasutused sisestada ühe töölaua alla üksustena või iga allasutus uue töölauana.

Töölaua sisestamiseks valige menüü „Lisa uus“ → „Töölaud“.

NB! Pärast töölaua administraatori sisestamist jätkab töölaua administraator üksuste, kataloogide, kasutajate jne sisestamist.

Töölaua seadistamine

  1. Valige „Haldamine“ → „Töölaua admin“ → „Töölaud“.
  2. Klõpsake rohelist „Muuda“ nuppu

Töölaua vaatamine

Tulemüür - Tulemüüri funktsionaalsuse seadistus võimaldab piirata kasutajate sisselogimist erinevatest arvutivõrkudest IP-aadressi mustri järgi (nt kasutajad saavad sisse logida ainult oma asutuse arvutivõrgust).

Piirangud

Kasutajate arv hetkel

Mahu piirangud

Raportid

Üksused

Üksus tähendab WebDesktopis pigem äriühingule kuuluvat ettevõtet või ministeeriumi haldusalasse kuuluvat asutust, mitte ühe ettevõtte osakonda, kuigi ka viimast lähenemist võib kasutada. Pigem eeldame, et üksus on eraldiseisev (all)asutus, mis on kehtestanud oma dokumentide loetelu.

Asutused (üksused) moodustavad WebDesktopis hierarhilise puu. Asutuse spetsiifilised registrid ja andmed paiknevad puus juba vastava asutuse all.

Uue üksuse lisamine

  1. Uue asutuse või üksuse lisamiseks avage puus soovitav tase.
  2. Valige menüü “Lisa uus” → “Admin” → “Üksus”.
  3. Avaneb üksuse lisamise kaart koos üksust (asutust/asutuse allasutust) kirjeldavate andmetega.

NB! Pärast üksuse lisamist veenduge, et olete uue üksuse loonud puus õigele tasemele.

Üksuse andmete muutmine

  1. Üksuse andmete muutmiseks vajutage puus soovitud üksusest kõrgemale tasemele (nt töölaua ikoonile ).
  2. Vastavalt sellele, kas olete puu seadistanud ikooni või nimekirjavaatesse, valige järgnev seadistustee:
    • ikoonivaates klõpsake arvutihiire paremat klahvi ning valige tegevus “Muuda”.
    • nimekirjavaates klõpsake soovitud üksuse realt tegevuste tulbast nuppu „Muuda“.
  3. Klikake arvutihiire paremat klahvi ning üksuse ikoonil (ikoonivaates) hiire paremkliki menüüst valida tegevus “Muuda”.
  4. Salvestage muudatused.

Kataloogide haldamine

Kataloogide haldamise õigus on tavaadministraatoril ja üksuse administraatoril üksuse piires.

Üldjuhul luuakse iga töölaua alla järgmised kataloogid:

Kataloogide sisestamine

  1. Liikuge puus soovitud tasemele.
  2. Valige menüü “Lisa uus” → “Kataloog”.
  3. Avaneb uue kataloogi lisamise andmekaart järgnevate plokkide ning väljadega:

Vt ülejäänute plokkide seadistamist funktsiooni ning sarja lisamise alt.

Kataloogide muutmine

  1. Kataloogi muutmiseks vajutage soovitud kataloogist kõrgemale tasemele
    • ikoonivaates tehke hiire paremklikk vastaval kataloogil ning valige menüüst tegevus “Muuda”;
    • nimekirjavaates vajutage muutmise ikoonil (asub veerus „Tegevused“).
  2. Tehke muudatused ning salvestage.

Kataloogi muutmise vormil on võimalik muuta kataloogi nime, sidumist andmetüüpidega ning konverteerida kataloogi funktsiooniks, allfunktsiooniks, sarjaks või allsarjaks.

Kataloogide kustutamine

Kataloogi kustutamisel kustutakase ära ka kõik selle all olevad dokumendid/objektid. Seega enne kataloogi kustutamist kontrollige, kas sinna alla on midagi registreeritud ning vajadusel tõstke need ümber (Lõika – Kleebi funktsiooniga) mõnesse teise kataloogi.

  1. Kustutamiseks vajutage soovitud kataloogist kõrgemale tasemele
    • ikoonivaates tehke hiire paremklikk vastaval kataloogil ning menüüst valige tegevus “Kustuta”;
    • nimekirjavaates vajutage kustutamise ikoonil (asub „Tegevused“ veerus).

Hierarhilise liigitusskeemi loomine

Asutuse töö on tihedalt seotud erinevate dokumentidega. Enne WebDesktopi kasutusele võtmist on soovitatav kehtestada dokumentide liigutusskeem. Üldjuhul on liigitusskeemiks dokumentide loetelu, mille alusel paigutatakse dokumente (all)funktsioonidesse/ (all)sarjadesse. Seejärel sisestatakse dokumentide loetelu ka WebDesktoppi (tavaliselt dokumendiregistri kataloogi). Kui dokumendiregister on korrektselt ette seadistatud, hakkavad dokumendid kogunema soovitud (all)sarjadesse.

WebDesktop-s eeldatakse, et dokumentide loetelu on kuni neljatasandiline (funktsioon, allfunktsioon, sari, allsari). Dokumendi number moodustub kujul „FunktsiooniNR.AllfunktsiooniNR-SarjaNR.AllsarjaNR/LoenduriNR“. Näiteks võib olla registreeritud saabunud kirja numbriks “1.2-7.1/325”, mis tähendab, et kiri on registreeritud esimese funktsiooni teise allfunktsiooni seitsmenda sarja esimesse allsarja ning kannab registreerimise numbrit 325. Numbri lõppu võib olla lisatud ka sidekriips ja number, mis tähendavad, et tegemist on vastusdokumendiga, näiteks “1.2-7.1/325-1” on eelmainitud kirja esimene vastusdokument. Üldjuhul kasutatakse 2 kuni 3-tasandilist dokumentide loetelu haldamist. See on iga asutuse oma valik. Lisaks dokumentidele on WebDesktopis võimalik hallata ka kliente, kontakte jm dokumentide loetelu väliseid objekte.

Funktsioonide ning sarjade haldamine

Funktsioonide ning sarjade haldamine toimub tavaadministraatori õigustes. Kõikide funktsioonide ja sarjade jm kataloogide haldamine toimub vasakul oleva puu kaudu.

Funktsioonid ning sarjade sisestamine

Dokumendiregistri loomine dokumentide loetelu alusel on vältimatu tingimus dokumentide korrektseks registreerimiseks.

  1. Esmalt loo dokumendiregistri kataloog. Vt siit.
  2. Kui kataloog on loodud, liigu kataloogi sisse ning vali ülamenüü „Lisa uus“ → „Admin“ → „Funktsioon“/„Allfunktsioon“/„Sari“/„Allsari“. Funktsioonide, allfunktsioonide, sarjade, allsarjade ning tegelikult ka kataloogi sisestusvorm on kõigil ühesugune.

Sündmus

Vaikimisi väljalülitatud. Sisselülitatav konfiguratsioonifailist.

Milleks?

Sündmusest võib olla abi järgnevatel juhtudel:

Kuidas seadistada?

Sündmus
Teavitamine
Roll

Suunamise roll ehk menetlustegevus, mis tuleb ära teha suunatud dokumendiga

Kellele

Kasutaja, kellele tehakse automaatne suunamine.

(WD 5.1.1 - 19.08.2015)

Lisaks kasutajatele saate kellele väljale valida ka gruppi (alates versioonist 5.1.1 - 19.08.2015). Gruppi on otstarbekas valida, et sündmuse teavitused jõuaksid alati vastava ametikoha täitjale: töötaja vahetumisel muudetakse grupiliiget. Kasutaja ning grupi valiku tühistamiseks kasutage ristikest.

E-post

E-postiaadress, kuhu saadetakse teavitus kas lisatud, muudetud või kustutatud dokumendi kohta.

Juurdepääsupiirangud

Uuendatud oluliselt5.2.3 - 12.12.2016, vt rohkem JPP klassifikaatori juhendist
Milleks?

Juhul kui asutus kasutab dokumentide avalikustamise liidest, võib mõningate sarjade puhul olla tarvidus juurdepääsupiirangutega seonduvat ette seadistada kas siis dokumentide registreerija töö lihtsustamiseks või inimliku eksimuse vähendamiseks. Nt oletame, et ühte sarja registreeritakse dokumendid, millel on enamus juhtudel juurdepääsupiirangualuseks Avaliku Teabe seaduse § 35 lg 1 p 12. Eeltäidetud piirangute plokk võib siinkohas olla heaks lahenduseks.

Kuidas seadistada?
  1. Piirangute seadistamiseks liikuge dokumendipuusse.
  2. Klõpsake (all)sarja/kataloogi tegevuste veerust „Muuda“ nuppu.

Piirangute ploki seadistamise õigus on administraatoritel. Kasutajate vaates registrikaardil piirangute plokis olevad valikud on järgmised:

Rohkem dokumentide avalikustamise seadistustest...

Funktsioonide ning sarjade muutmine

Dokumendiregistri muutmine süsteemis ei ole igapäevane tegevus ja peaks juhtuma vaid siis, kui kinnitatakse asutuse uus dokumentide loetelu.

  1. Muutmiseks vajutage puus soovitud tasemest ühe astme võrra üleval pool nt kui soovite muuta sarja, siis klikake sarja sisaldava funktsiooni nimel.
  2. Muutmist vajava (all)funktsiooni/(all)sarja nime real vajutage „Tegevused“ veerus “Muuda” nuppu. Ikoonivaate puhul tehke hiire paremklikk ning valige tegevus “Muuda”.
  3. Tehke soovitud muudatused ja salvestage.

Funktsioonide ning sarjade kustutamine

(All)funktsioone/(all)sarju tuleks kustutada ainult siis kui need on ekslikult salvestatud ning nende alla ei ole ühtegi dokumenti/objekti registreeritud.

  1. Kustutamiseks vajutage puus soovitud dokumentide loetelu tasemest ühe astme võrra üleval pool.
  2. Kustutamist vajava (all)funktsiooni/(all)sarja nime real „Tegevused“ veerus vajutage “Kustuta” nuppu. Ikoonivaate puhul tehke hiire paremklikk ning menüüst valige tegevus “Kustuta”.

Funktsioonide ning sarjade lõpetamine

Milleks?

Aktiivsed sarjad lõpetatakse ehk suletakse, mis tähendab, et neisse ei ole võimalik dokumente/objekte enam registreerida.

Kuidas seadistada
  1. Lõpetamiseks vajutage puus soovitud dokumentide loetelu tasemest ühe astme võrra üleval pool nt kui soovite muuta sarja, siis klikkate sarja sisaldava funktsiooni nimel;
  2. vajutage muutmist vajava (all)funktsiooni/(all)sarja nime real („Tegevused“ veerus) “Muuda” nuppu. Ikoonivaate puhul tehke hiire paremklikk ning valige menüüst tegevus “Muuda”.
  3. „Lõpetamine“ plokis märkige lõpetamise aasta ning sisestage alus (viide õigusaktile vm lõpetamist reguleerivale aktile).
  4. Salvestage muudatused.

Lõpetatud sarjal kuvatakse staatust „LÕPETATUD“.

Lõpetatud (all)funktsioone/(all)sarjasid puus ei kuvata. Need on nähtavad ainult nimekirjavaates (puus vajutades soovitud dokumentide loetelu tasemest ühe astme võrra üleval pool). Lõpetatud (all)funktsioonide/(all)sarjade ikoonide ümber kuvatakse hall raam .

Tagasi administraatori juhendi avalehele